· · Коментара: 0
ЗДРАВЉЕ

Равнији стомак и дан испуњен енергијом: Ове јутарње навике ће вам помоћи да започнете дан ЗДРАВО

Јутарња рутина за здрав живот нешто је што би требало усвојити како бисмо имали довољно енергије за цео дан, али и жељену тежину

1642421679_kafa.jpg
Фото: Пиxабаy

Ово је пет навика које можете да примените сваког јутра како бисте имали раван стомак, по саветима нутриционисткиње Сузи Бјурел.

Прочитајте још: Питајте баку да вас научи ову АКТИВНОСТ: Хеклање је као ЈОГА за МОЗАК

Пијте пуно воде

Један од најлакших јутарњих ритуала је испијање најмање 300 милилитара воде чим устанете.

"Хладна вода убрзаће метаболизам одмах након конзумирања, покренуће ваш систем за варење и рехидрираће вас након ноћи. Можете попити и биљни чај који је пун антиоксиданата и садржи веома мало кофеина који ће убрзати метаболизам," каже она.

Доручкујте протеине

"Одаберите квалитетну храну богату протеинима, која ће регулисати шећер у крви током јутра и држати вас ситим неколико сати. Варење протеина заправо ће потрошити више калорија него ако доручкујете храну богату угљеним хидратима," наводи Бјурелова.

Дуже ћете бити сити и метаболизам ће добити још једну "дозу" убрзања

"Одличне опције су кајгана са поврћем, риба, 'смутији' или густи јогурт са воћем. Важно је да унесете најмање 20-30 грама квалитетних протеина," каже она.

"Грицкајте" храну богату влакнима

Влакна сузбијају апетит што значи да ћете дуже бити сити. Потражите хлеб од целог зрна, разне семенке згодне за грицкање, али и свеже воће.

Кофеин је добар у малим количинама

Немојте претеривати са кафом, али од мале количине кофеина ћете се брже разбудити и ви, и ваш систем за варење. Кофеин као стимуланс убрзава варење масти, што помаже ако желите да изгубите који килограм.

Одложите конзумирање шећера

Слатко пециво или веома заслађени напици нису добар избор за јутро, што вероватно знате и сами. Ако дан почнемо нечим слатким, чиниће нам се да током остатка дана нисмо јели "како би требало".

Прочитајте још: ДОКТОР УПОЗОРИО: Ово воће НЕ СМЕТЕ да носите болеснику, може да изазове инфекцију

 

"Ако ујутру поједете нешто слатко, угљени хидрати ће довести до већег лучења инсулина. Тај хормон ће нам пробудити апетит и 'захтевати' још шећера током дана. Барем ујутру бирајте здравије опције, а ако баш желите нешто слатко, почастите се током поподнева," наводи Бјурелова.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.