· · Komentari: 0
ITALIJANSKA PRIČA

Kad ti "Ferari" nije dobar napraviš svoj auto snova (Foto)

Proizvođač traktora Feručio Lamborgini je 1963. godine rešio da svetu podari superautomobil koji neće imati mana

KAUNTACH.jpg

Šta da uradite ako niste zadovoljni svojim "ferarijem" (a i to je moguće u ovoj priči sa Apenina) koji je san miliona ljudi na planeti otkako se pojavio na drumovima ?

Napravite svoj superautomobil!

Izgleda nemoguće, neverovatno,teško ostvarivo i za gigantske auto kompanije akamoli za pojedinca.Ukoliko  se ne zovete Feručio Lamborgini.

Pročitajte još: Automobil koji nije na prodaju i NEMA CENU: Ima ih samo 4 na svetu, a onda se začulo REŽANJE "LJUTE MAŠINE" (FOTO)

Priča počinje u severnoj Italiji pedesetih godina prošlog veka.Feručio Lamborgini, koji je u Drugom svetskom ratu kadio kao mehaničar u avijaciji, počeo je da skuplja ostatke vojne opreme i da pravi, pod imenom "Lamborgini" traktore.Već početkom pedesetih njegova kompanija postaje najveći proizvošač traktiora u Italiji ali i opreme za klima uređaje, instalaciju gasa.

Feručio je tada kupio i nekoliko automobila iz svojih snova. Među njima i najveću zvezdu tadašnjeg supersportskog sazvežđa .-"ferari 250 GT"!

Posle prvih nekoliko vožnji Lamborgini se požalio na kvačilo mehaničarima u fabrici "Ferarija". Oni su nešto pročeprkali i vratili moćni bolid vlasniku.


Nova test vožnja i Feručio je ogorčen odjurio pravo do osnivača, vlasnika i neprikosnovenog gazde Enca ferarija !

- Ne valja kvačilo? Idi i vozi traktore jer očigledno ne znaš da vozio automobile - "ispratio" je Enco Ferari nezadovoljnu mušteriju i pre nego što je ispio espreso.

LJut kao ris lamborgini je otišao u svoju fabriku traktora odlučivši d ai "Encu i svetu pokaže kako se zaista prave susper-automobili".Doveo je talentovanog mehaničara Đota Bizarinija i rešio da napravi automobil s motorom od 12 cilindara (V12)...

Nova , ljuta mašina razvijala je 350 KS i "spakovana" je u automobil koji je dizajnirao Franko skaljone.

Kao prototip model je sa oznakom "350GT" predstavljen na salonu u Torinu 1963. a već sledeće godine prodato je neverovatnih 130 primeraka! Kako je rođen pod horoskopskim znakom bika Feručio za zaštitni znak "Lamborginija" uzima bika.

Posle "350 GT" usledio je "400GT" i zahvaljujući sjajnoj prodaji "Lamborgini" je došao u priliku da napravi prvi superautomobil!

Te 1965. godine, na Salonu automobila u Torinu, prezentaciju novog modela vodio je lično Feručio! Automobil je nazvan "miura" prema poznatom španskom treneru bikova za borbu Don Eduardu Miuri.
Legenda o "Lamborginiju" je rođena. Usledili su modeli "islero","espado","jarama" "kauntač","urako", "dijablo","mursielago"...

Kompanija "lamborgini" danas je u vlasništvu nemačkog "Audija" koji je deo "Folksvagen grupe".I dalje se nalazi u malom italijanskom selu "Svete ASgate Bolonjeske".

Feručio Lamborgini je umro 1993. godine ali je legenda o njemu i prkosnom odgovoru Encu Ferariju i dalje jedna od najomiljenijih priča u ovom delu Italije.

Foto:Promo

 

Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.