· · Komentara: 0
MISTERIJE

"Titanik" je tonuo, a u čamcu broj 15 bio je SRBIN. Spasila ga je kapa!

Najpozantija pomorska nesreća dogodila se u noći 15. aprila 1912. godine, a na RMC "Titaniku" je bilo 34 putnika sa naših prostora.

1617794627_Depositphotos_175728298_l-2015.jpg
Foto: Depozitfoto

Zašto nije bilo dovoljno čamaca za spašavnje? Da li se potonućem kompanija spasila bankrota? Da li se među 1514 poginulih putnika nalazio čovek koji je po svaku cenu morao da bude likvidiran? Šta je prevozio brod koji leži u vodenom ambisu dubokom 3784 metara?

Pročitajte još: NAJDUŽA NOĆ u istoriji čovečanstva dogodila se 536. godine i trajala je 18 meseci. Šta se tačno desilo?

Posle 109 godina tragedija broda "Titanik" i dalje raspaljuje maštu. Da li je ovaj supermoderna nepotopivi brod moraju da potone na putu između Sauthemptona i NJujorka? Možda je daleko zanimljivije pitanje kako je jedan od 34 ljudi sa naših prostora uspeo da se spasi? NJegova priča je uzburkala i medije u SAD.

Nikola Lulić Foto: Wikipedia
Svi Balkanci su bili u trećoj klasi, u potpalublju

Svi ljudi sa naših prostora boravili su u trećoj klasi, a Ličanin Nikola Lulić je preživeo. Naime, putnici treće klase su shvatili da brod tone tek kada je voda počela da ulazi u kabine, ali tada je već bila spuštena rešetka koja ih je vodila ka palubi.

Pročitajte još: Pošto je deci obezbedio kuće i stanove, Dejan Milenković iz Borača je sebi podigao grobnicu sa "garsonjerom" (FOTO)

Nikola je Ličanin, dezerter austrougarske vojske i otišao je u SAD

Rođen je 1883. godine. Lulić je bio sa sela i radio je sa roditeljima na seljačke poslove sve dok ga nisu regrutovali u austrougarsku vojsku. Pošto je bio Srbin, nije hteo da služi u nemačkoj vojsci, pa je 1902. godine dezertirao.

Pročitajte još: Najveća komunistička TAJNA: Ko je ubio 4.000 Srba i 12 Nemaca i zašto je Mustafa Golubić viđen u Smederevu?

On je "trbuhom za kruhom" krenuo je put Amerike. Radio je u rudniku u Minesoti, a u jesen 1911. godine se vratio u Liku da pola godine provede sa suprugom Martom i dvoje dece. Kada je istekao odmor, u Sauthemptonu se ukrcao na "Titanik" da se vrati u SAD na posao.

Foto: Peksel

Pročitajte još: Tito je znao, a vidovnjakinja najavila: ZLATNA VODA u Zmajevu otkriva Atilin grob

Lulić je kartu platio 170 švajcarskih franaka (broj karte je bio 315098). Broj "Karpatia" ga je pronašao u čamcu za spašavanje broj 15. Kada je stigao u NJujork prvo je otišao kod ujaka Rosa Rosinića u Čikago, pa u Minesotu.

Poluprazni čamci
Na Titaniku je bilo 20 čamaca za spasavanje, nedovoljno da se spase više od 2.000 putnika i članova posade. Najveći bes izazvalo je to što su, u haosu koji je nastao, čamci koji su spuštani u vodu bili poluprazni.
Nosio je oficirsku kapu

Otkud Nikola u čamcu?

Prema jednoj verziji, na glavi je imao oficirsku kapu, pa se tako uvukao u čamac. Prema drugoj verziji je spasio dete koje je palo u vodu, pa mu je majka, Norvežanka, pružila ruku i izvukli su ga u čamac.

Vratio se u Liku zauvek

Kada je završio sa teškim radom, Nikola se na kraju Prvog svetskog rata vratio u Liku. U novoosnovanoj zajedničkoj državi je živeo sve do smrti 1962. godine. Umro je u 79. godini.

Pročitajte još: Pobedio je najkrvoločniju vojsku i potpisao prvi mirovni sporazum na svetu, a onda vladao još 42 godine!

Pre imena "Titanik"  brod je nosio radni naziv Brod 401. Sa kasnijom oznakom RMS, Royal Mail Ship, brod Titanik je bio jedan od onih koji su sa Kraljevskom poštom imali ugovor o prenosu pošte. Ovaj luksuzni putnički brod je izgrađen je u Belfastu između 1909. i 1911. u brodogradilištu "Harland i Vulf". Titanik je brod iz serije koja predstavlja zenit upotrebe parnih mašina u pomorskom transportu.

Astor, Gugenhajm i Štraus su bili na brodu.

Na "Titaniku" su tokom njegove prve, i jedine plovidbe, putovali neki od najbogatijih ljudi na svetu tog doba. Između ostalih, milioneri Džon Jakob Astor, Bendžamin Gugenhajm i Isidor Štraus.

PRATITE NAS NA INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.