· · Komentari: 0

Imate NESANICU? 3 načina koja možete da primenite kako biste zaspali

Za početak, nesanica je poremećaj sna i obično je prati dnevna pospanost, slaba energija, razdražljivost i depresivno raspoloženje

1708959471_shutterstock_1285836277-1-.jpg
Foto: Shutterstock

Fokusiranje na stvari koje izazivaju stres može povećati kortizol (hormon stresa) ili krvni pritisak. U suštini, kada ležite i razmišljate o stresnim mislima, onda svoje telo stavljate u stanje pripravnosti i nemoguće je da se smirite. Međutim, postoje načini koji vam mogu pomoći da se nosite sa tim.

Analizirajte (na papiru)

Ako ste pod stresom zbog stvari koje morate da uradite sledećeg dana, zapišite ih u svesku. Na taj način ćete „izbaciti“ pojmove iz glave i moći ćete bolje da spavate. Osim ako ne planirate i organizujete raspored, stresaćete se oko stvari koje ste možda zaboravili. Pored toga, zapisivanje i razmišljanje o onome što ste napisali mogu da vas nateraju da shvatite da sve što vas brine ipak nije toliko „strašno” ili nemoguće.

Razmišljajte o pozitivnim stvarima

Zapišite ili zapamtite stvari koje imate i na kojima ste zahvalni. Na primer, vaše zdravlje, vaš posao, porodica, partner ili se setite nekog svog malog dostignuća ili nekog komplimenta koji ste dobili tokom dana. Na ovaj način će negativne misli biti zamenjene pozitivnim, lakše ćete se opustiti i bolje nositi sa nesanicom. Takođe, kvalitetniji san imaju oni koji osećaju zahvalnost za ono što imaju.

„Uposlite“ misli

Pronađite nešto što će vam odvratiti pažnju od onoga što vas možda opterećuje: možete da brojite od 100 do 0 unazad, na primer. Druga opcija je da uradite "proveru" svog tela. Obratite pažnju na osećaje (kao što su zatezanje, peckanje, možda hladnoća) u svakom delu tela, počevši od peta pa naviše. Drugi pristup je razmišljanje o nasumičnim, nepovezanim rečima (kao mačka, loptica za golf, itd.) dok ne zaspite. Možda zvuče kao "čudne" taktike, ali rade.

(Ženski magazin)

BONUS VIDEO

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.