· · Komentara: 0
ishrana

Imaju zdrave masnoće, pomažu da bolje spavamo i još mnogo toga: Zašto su PISTAĆI zdrava grickalica?

Dobar izvor vlakana, proteina, minerala magnezijuma i bakra, E vitamina, folata i prirodnih jedinjenja koji smanjuju holesterol.

1606733669_Depositphotos_55898801_s-2019.jpg
Foto: Deposit

Kad želite nešto zdravo, hrskavo i lako za jesti u pokretu orašasti plodovi svih vrsta – bademi, kikiriki, indijski oraščić – odlična su opcija, a uzevši u obzir da su orašasti plodovi dobri izvor masti, vlakana i proteina uz obilje različitih vitamina i minerala  odličan su izbor i zbog zdravlja.

Iako možda nije tako popularna poput badema i pistaći su isto odlična opcija.

Šta sadrže?
U 25 grama pistaća: kalorije: 159; masnoća: 12,8 grama; proteini: 5,72 grama; ugljeni hidrati: 7,7 grama; vlakna: 3 grama; šećeri: 2 grama.

Dijetetičara i portparolka Akademije za ishranu i dijetetiku Sonja Angelone rekla je kako su pistaći dobar izvor vlakana, proteina, minerala magnezijuma i bakra, E vitamina, folata i prirodnih jedinjenja koji smanjuju holesterol koji se nazivaju biljni steroli, a oni imaju i mnogo drugih zdravstvenih dobrobiti.

Pročitajte još: Ovo je najbolje voće za zimske dane

Odličan izvor vlakana

- Vlakna su važna za niz različitih aspekata našeg zdravlja, kao što su pravilno funkcionisanje probave  i pomaganje u održavanju zdrave težine. Budući da vlakna povećavaju sitost, pistaći mogu zapravo pomoći u kontroli težine ako se jedu u odgovarajućim količinama - kaže Larson.

Foto: Deposit

Pistaći su manje kalorični od većine ostalih orašastih plodova

Sa 159 kalorija na 25 grama pistaći su jedna od manje kaloričnih vrsta orašastih plodova. Sto grama sadrži 550 kalorija, dok 100 grama lešnika sadrži 630 kalorija, 670 kalorija sadrži 100 grama oraha dok 100 grama makadamija oraha imaju čak 720 kalorija.

Pomažu da bolje spavamo

Puni su antioksidansa
- Zbog svoje jedinstvene ljubičaste i zelene boje, imaju više antioksidansa i jače protivupalno delovanje od ostalih orašastih plodova  - kaže Angelone. Ove boje uzrokuje lutein povezan s beta-karotenom i vitaminom A te antocijaninom.

Iznenađujuća i zabavna činjenica o pistacijama je da sadrže melatonin, hormon koji reguliše ciklus spavanja i vremena koje provedete budni, a Angeloneu smatra da su upravo pistaći orašasti plod s najviše melatonina.

Pročitajte još: Evo "formule": Pomoću ovog NAPITKA živećete duže i zdravije

LJudi ih se teško prejedu

- U poređenju s drugim orašastim plodovima, pistaći imaju dobru ravnotežu između proteina i masti - kaže Larson. Uz to, zbog toga što dolaze u ljusci, sporo se jedu jer ih ona usporava.

Zdrave masnoće iz pistaća podržavaju dugoročno zdravlje

Zahvaljujući zdravim mastima, uglavnom mononezasićenim i polinezasićenim, jedenje pistaća može dugoročno da poboljša vaše zdravlje. Stručnjaci veruju da ove masti mogu pomoći snižavanju lošeg holesterola, smanjujući tako rizik od srčanog i moždanog udara. Oni takođe pomažu u razvoju i održavanju vaših ćelija, a uz to, polinezasićene masti sadrže i esencijalne masne kiseline koje su potrebne za rad mozga.

                                      Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.