· · Коментара: 0
САВЕТИ

Ево због чега жеђ никако не смете да игноришете

Само је кисеоник телу потребнији од воде коју често занемарујемо приликом уноса потребних материја у организам

1608568024_voda.jpg
Фото: депоситпхотос

Хидратацију тела треба одржавати редовним уносом течности, око чаше воде не чешће од сваких 15 минута до пола сата по неколико гутљаја.

Прочитајте још: Како да будете ХИДРИРАНИ, ако не волите да пијете воду? Ово је РЕШЕЊЕ!

Рехидратација је процес који траје па нашем телу морамо дати времена да течност прихвати и искористи.

Дисање, метаболизам, пробава, пренос храњивих материја до наших станица, уклањање отпадних материја, оптималан притисак те регулисање температуре, неке су од телесних функција које се могу постићи само уз присутност воде. Само је кисеоник неопходнији од воде за одржавање живота свих организама.

Фото: деспоситос

Ако установите да кроз дужи период нисте уносили течност или да су вам сува уста, а покрети спори те осећате пад концентрације и нагли умор, време је за рехидратацију јер су се јавили први знаци благе дехидратације и треба избећи интензиван осећај жеђи. Нагон за уносом течности (жеђ) није толико јак као нагон за јелом (глад), али је пуно важнији.

Кад год тело постане прегрејано, 2 милиона жлезда знојница почне лучити зној који око 99 посто чини вода. Испаравањем зноја највећи део топлоте одлази на површину и тако хлади тело. Нема свако исту способност знојења, тј. неко у одређеним условима губи 1 литру док неко други 1,5 литру. Изгубљени зној се мора у потпуности надокнадити уносом течности.

Нека вас осећај који имате када пијете газиране напитке не завара јер они само привидно отклањају жеђ, права истина је да ЦО2 из тих напитака надима желудац и ствара осећај пуноће, што доводи до мањег уноса течности у дану. Кафа и алкохолна пића имају диуретски учинак па је препорука избегавати их у време високих температура и повећаног интензитета, или их свести на мању меру.

Пточитајте још: Да ли знате који ДЕЛОВИ ТЕЛА који указују на превремено старење?

Кружење воде у телу мора бити у правилној равнотежи што је отежано при екстремним климатским условима, тј. врућинама које нам опет следе, па не заборавите на своје тело и избегните последице које доноси дехидратација и уживајте у лету.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.