· · Коментара: 0
ВЕЖБЕ

Устанете и крцну зглобови? Почните са овим лаким вежбама док не буде касно

Како природа почиње да се буди након зиме тако би требало и постепено да се повећава физичка активност. Зато пре него што вас лепо време намами у дуге шетње, припремите своје зглобове за ово оптерећење.

1614685872_Depositphotos_329655462_l-2015.jpg
Фото: Депозитфото

То ће вам помоћи да се спремније ухватите укоштац са свим изазовима квалитетне рекреације. Потреба за размрдавањем зглобова највећа је код оних који пате од остеоартритиса, односно артрозе, дегенеративног и најучесталијег обољења зглобова.

Прочитајте још: Грчење мишића је сигнал упозорења које шаље тело: Ево када треба хитно отићи код лекара

Остеоартритис?
Ова болест се постепено и подмукло развија од средњег животног доба, а најчешће испољава тек у каснијим годинама. Може да захвати и шаке. Многи у почетку болове занемарују, а одлагање лечења умањују могућност да оно буде успешно

Уколико захвати велике зглобове - колена и кукове, нелечени остеоартритис може тешко да их оштети и отежа, чак и потпуно онемогући кретање.

Устанете и крцне? Вежбе ће ојачати флексибилност.

Реуматолози кажу да готово да нема особе која се у средњем и познијем животном добу не пожали на болове у зглобовима, а с годинама и на мање или више отежано кретање. Бол у зглобу, нарочито ако се јавља при првим покретима након мировања, а потом при дужој употреби зглоба, указује на најчешћу реуматску болест зглобова - остеоартритис (артрозу). .

Прочитајте још: РУСКИ кардиолог Михајлович открива тајну дуговечности СРБИМА: Шест вежби за ЗДРАВУ КИЧМУ и у десетој деценији живота

Вежбе које доприносе јачању и флексибилности зглобова могу много да помогну, како у превенцији тако и када се болест већ појави. Практикујте их што је чешће могуће, јер физичка активност је једини начин да останете покретни као у младости.

Истезање
Из стојећег става испружите руке изнад главе, удахните и добро се истегните увис. Издишући, превијте се ка напред тако да труп буде паралелан са подом. Удахните, извијте се назад уз издисај. Поновите неколико пута.

Мост

Седите и испружите ноге испред себе. Раздвојте ноге на отприлике 30 сантиметара. Дланови би требало да буду на подлози усмерени ка ногама. Браду спустите на грудни део.

Вежбајте веома полако.

Полако дижите труп и задњицу, а да вам руке остану на месту. Направите мост. Док дижете труп у исто време полако савијајте главу уназад. Полако се вратите у првобитни положај. Поновите вежбу најмање двапут.

Прочитајте још: Умор, нестабилна тежина, проблеми са здрављем: Шта све указује на то да се мало крећемо?

Подизање ногу

Лезите на под, руке су уз тело окренуте длановима надоле, ноге испружене и раздвојене у ширини кукова. Полако удахните и подигните ноге од подлоге што више, пробајте до правог угла. Леђа и карлица све време морају да буду целом површином уз подлогу. Док дижете ноге, у исто време савијајте главу ка грудном кошу. Поновите неколико пута.

Ротација трупа
Заузмите раскорачни став и раширите руке. Горњи део тела ротирајте лево-десно, док доњи остаје статичан. Главу држите право у линији са кичмом.
Не вежбајте до крајњих граница!

Претклон

Заузмите раскорачни став и раширите руке. Удахните, нагните се налево у страну и лагано, издишући, десну руку спустите испред левог стопала, док је лева вертикално. Главу окрените надесно са погледом на руку, мало застаните у овој пози, па се полако исправите. Урадите исто на супротну страну.

Прочитајте још: Ових пет вежби треба да раде сви који седе испред компјутера, а нарочито они које боле колена

Брада до колена

Искорачите напред десном ногом, а рукама обухватите лактове. Удахните и полако се савијте ка искораченој нози све док брадом не додирнете колено. Исправите се издишући. Затим, искорачити левом ногом и поновити исто.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.