· · Коментара: 0
ЗДРАВЉЕ

7 НАМИРНИЦА које ће побољшати концентрацију, памћење и расположење

Права храна утиче на наше ментално здравље, на нашу продуктивност и позитивну енергију.

1604397377_Depositphotos_5855427_s-2019.jpg
Фото: Депозит

Одређена храна има пуно хранљивих састојака потребних за стварање, заштиту и опоравак можданих ћелија. Такође, оне нам помажу да боље учимо и памтимо, подстичу нашу мотивисаност и расположење, а доприносе и опуштености!

Неке од ових намирница познате су по својој дугогодишњој здравој репутацији, док су друге тек недавно препознате. 

Прочитајте још: Отворите фрижидер и ове НАМИРНИЦЕ ОДМАХ ПОБАЦАЈТЕ! Ево који је рок њиховог трајања

 1. Масна риба

Кад људи говоре о храни за мозак, масна риба често је на врху листе. У ову врсту рибе спадају лосос, пастрмка и сардине, а све су богати извори омега-3 масних киселина. 

Отприлике 60%  мозга састоји се од масти, а половина те масти је врста омега-3. 

Фото: Депозит

Једно је истраживање показало да људи који су редовно јели кувану или печену рибу имају више сиве масе у мозгу. Сива маса садржи већину неуронских ћелија које контролишу доношење одлука, памћење и осећања.

Шта су омега 3 киселине
Омега 3 масне киселине су есенцијалне масне киселине.  Есенцијалне значи да организам не може да их синтетише, већ се морају унети храном. Омега 3 масне киселине се налазе у масној морској риби, као што је лосос, туна, сардине, харинге, скуша, бакалар. Нутриционисти препоручују унос рибе бар 3 пута недељно!
 Све у свему, масна риба  је одличан избор за здравље мозга!

Прочитајте још: НАВАЛИТЕ! Ове НАМИРНИЦЕ замењују слаткише

2. Кафа

Ако је кафа твој савезник за почетак доброг јутра, онда је ово јако добра вест за тебе! Два главна састојка кафе су: кофеин и антиоксиданти, који помажу мозгу. Кофен има низ позитивних учинака на мозак: повећано будно стање, побољшано расположење, појачана концентрација.

Дуготрајно пијење кафе такође је повезано са смањеним ризиком од неуролошких болести, попут Паркинсонове и Алцхајмерове болести
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

⠀⠀Можно попить кофе на бегу где угодно. Согласитесь, все любят взять с собой стаканчик вкусного кофе и пить по дороге на работу, на встречу или на прогулке. А если посидеть в каком-нибудь красивом аутентичном месте и попить там? ⠀⠀Я нашла много кофеен в городе, где рисуют голубой матчей и розовым фруктовым порошком рисунки на молочной пенке. Да и молоко уже во многих кофейнях есть на любой вкус: рисовое, овсяное, миндальное, кокосовое. Я за разнообразие, и нахожу в этом свой смысл пробовать приготовленный и поданный по-разному кофе в новых кофейнях. Эстетика для меня тоже важна. Красивая чашка, подача, густо взбитая пенка на молоке, маленькая печенька или кусочек горького шоколада. ⠀⠀А какие кофейные напитки вы знаете кроме капучино, латте, макиато, лунго и эспрессо? Только чур не гуглить) мне просто интересно, сколько вкусного я ещё не успела попробовать? ⠀ ⠀⠀Оказывается, так много напитков, а я пробовала не так уж и много: ⠀⠀🧉Ирландский кофе (айриш) - вы точно пробовали, он со взбитыми сливками в высоком бокале ⠀⠀🧉 Борджиа - кофе по-итальянски с шоколадом, взбитыми сливками и апельсиновой цедрой - для тех, у кого нехватка глюкозы в крови;) ⠀⠀🧉 Венский со взбит.сливками с ванилью, корицей и мускатным орехом ⠀⠀🧉 Вьетнамский - мы пробовали горячий и холодный со льдом, на дно бокала сначала кладётся сгущёнка. Иногда ещё добавляют мал кусочек слив.масла и яичный желток, мы пробовали с маслом, неплохо! И масло совсем не чувствуется ⠀⠀🧉 Гляссе - холодный кофе с шариками мороженого (не знала, но оказывается есть в Макдаке) ⠀⠀🧉 Кон панна - эспрессо и сверху очень много взбитых сливок и корицы ⠀⠀🧉 Кубинский - идёт с тростниковым сахаром и кубинским ромом. Если не учитывать, что ром не кубинский, то можно засчитать в копилку) ⠀ ⠀⠀А вот 2 вида, которые я никогда не отважусь пробовать: ⠀⠀🚫 Блацк еyе - американо + 2 шота эспрессо ⠀⠀🚫 Деад еyе - американо + 3 шота эспрессо -выжить после такой дозы кофеина наверное невоможно #цоффее #цоффееловер

Објава коју дели Цоцонут Yакуза (@цоцонут_yацуза) дана

3. Боровнице

Оне пружају бројне здравствене бенефите, посебно укључујући оне које су добри за твој мозак. Оне садрже велику количину антиоксиданата, који позитивно делују у борби против стреса и упала, као и стања која могу допринети старењу мозга и неуродегенеративним болестима. 

Прочитајте још: Ово су намирнице које НЕМАЈУ РОК ТРАЈАЊА

Истраживања на животињама показала су да боровнице помажу у побољшању памћења, а могу чак и одложити краткорични губитак памћења

4. Семенке бундеве

Семенке бундеве садрже снажне антиоксидате који штите тело и мозак од оштећења слободним радикалима. Такође су добар извор магнезијума, гвожђа, цинка и бакра.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Сеед цyцлинг фор хормонал хеалтх (фор пеопле wхо еxпериенце периодс) Фоллицулар пхасе, суппортинг хеалтхy естроген левелс 🌱 Пумпкин сеедс : хигх ин омега 3, зинц, магнесиум wхицх 🌱 Флаxсеедс: хигх ин лигнанс (а поwерфул антиоxидант) wхицх суппорт хеалтхy естроген продуцтион Лутеал пхасе, суппортинг хеалтхy прогестероне левелс 🌱 Сесаме сеедс: хигх ин селениум анд омега 6 wхицх суппорт ливер фунцтион, превентс еxцесс хормонес 🌱 Сунфлоwер сеедс: хигх ин омега 6 анд селениум wхицх модулатес ботх хормонес

Објава коју дели Тхе Плант Аллиес (@тхепланталлиес) дана

Свака од ових хранљивих ствари важна је за здравље мозга, који доприносе нормалној фунцији мозга, утичу на неуролошка стања, и одлажу добијање неких болести.

Прочитајте још: Важно је како почињете дан: Ове намирнице ЗА ДОРУЧАК треба избегавати

5. Тамна чоколада

Фото: Депозит

Тамна чоколада и какао садрже неколико састојака који доприносе раду мозга, укључујући флавоноиде, кофеин и антиоксиданте

Флавоноиди су полифеноли веома заступљени у плодовима, поврћу и у неким биљкама

У једном истраживању које је обухватило преко 900 испитаника, они који су јели чоколаду чешће су се боље снашли у низу менталних задатака, укључујући неке који укључују памћење, од оних који су је ретко јели.

Прочитајте још: Намирнице у ФРИЖИДЕРУ брзо изгибе свежину? Можда не знате ОВАЈ ТРИК

6. Орашасти плодови

Истраживање је показало да једење орашастих плодова може побољшати маркере здравља срца, а имати здраво срце повезано је са здравим мозгом. Истраживање из 2014. године показало је да орашасти плодови могу побољшати рад мозга, па чак и помоћи у превенцији неуродегенеративних болести.

Друго велико истраживање показало је да су жене које су редовно јеле орашасте плодове током неколико година имале оштрије памћење, од оних који то нису

Витамин Е штити мембране од оштећења слободним радикалима, помажући успореном менталном пропадању.

7. Јаја

Јаја су добар извор неколико храњивих састојака повезаних са здрављем мозга, укључујући витамине Б6 и Б12, фолате и колин.

Прочитајте још: Ову храну НИКАДА не загревајте у микроталасној

Два истраживања показала су да су већи уноси холина повезани са бољим памћењем и менталном функцијом. Ипак, многи људи немају довољно колина у исхрани. Јести јаје је једноставан начин за добијање колина са обзиром да су жуманца међу најбољим изворима овог хранљивог састојка. 

Довољан унос колина је 425 мг дневно за жене и 550 мг дневно за мушкарце - једно жуманце садржи 112 мг

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.