· · Коментара: 0
САН

Прво мерите довољну ДОЗУ СНА, а онда чим БУДИЛНИК зазвони на НОГЕ ЛАГАНЕ!

Имате довољно година, а никако да почнете да устајете на време и извршавате обавезе без сталног кукања да једноставно не можете да се пробудите рано, јер нисте јутарњи тип, али у томе никако не успевате?

1596285697_Depositphotos_40539491_xl-2015.jpg
Фото: Депозитфото

 Утешно је знати да је овај осећај близак великом броју људи, али то, ипак, не значи да не можете да промените своју навику касног одласка на спавање и још каснијег изласка из кревета.

Прочитајте још: Научници добили ШОКАНТНЕ податке: СРЕЋНИМ ЉУДИМА је мозак другачији!

Иако биоритам у суштини наслеђујемо од родитеља, свесном променом понашања можемо да га изменимо, и то у само четири корака - тврди амерички психијатар Колет Хауард: - Морате само да покажете вољни моменат и све ће полако доћи на своје.

Израчунајте колико спавате

Пре свега, тренутак је да направите искрену рачуницу. Месец дана водите евиденцију о томе у колико сати одлазите на спавање, а у колико устајете. Могли бисте се изненадити открићем да недовољно спавате, што значи да вам је тешко да се рано будите из тог разлога, а не зато што сте ноћна птица.

Пронађите савршену дозу сна и угасите ТВ.

Сазнајте колико вам је сна потребно

Свакоме је потребно да се квалитетно наспава, али некима је довољно мање, а некима више од осам сати сна. Препорука је да проверите своју дозу, тако што ћете за време годишњег одмора или током викенда, када је ваш будилник искључен, редовно бележити колико дуго сте спавали и после колико сати сте се сами пробудили.

Припремите се за одлазак у кревет

Пола сата пре одласка на спавање угасите ТВ и компјутер, истуширајте се топлом водом, удобно се сместите у кревет и размишљајте о нечем лепом и пријатном. Врло је важно у којим условима проводите ноћ. Спаваћа соба треба да буде мирна и тамна, јер светлост и звук ометају лучење мелатонина, хормона који побољшава квалитет сна, а људско тело га производи у току ноћи, у мраку. Идеална температура просторије је 21 степен целзијуса, па немојте превише да је загревате.

Прочитајте још: Дневно нам кроз главу прође 6.200 мисли, а њихово МЕРЕЊЕ може да ПРЕДВИДИ човекову ЛИЧНОСТ

Устаните чим будилник зазвони

Већина људи готово редовно помера сатницу аларма на још пет минута након што се он први пут огласи, па још пет... мислећи да ће се наспавати додатно. Али управо такво цепкање доноси више штете него користи, па из кревета устајемо још теже. Зато се натерајте да будете на ногама чим сат зазвони за устајање.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.