· · Number of comments: 0
Nepoznato

Ovo niste znali! "Škoda" je učestvovala na legendarnoj trci "24 časa Le Mana" SAMO JEDNOM iz OVOG RAZLOGA

Pre tačno 70 godina čuvena češka fabrika se nadmetala na najprestižnijoj trci na svetu

1593776720_skoda-naslovna.jpg
Foto:"Škoda"

Kompanija "Škoda" koja je sada pod upravom nemačkog "Folksvagena" sa ponosom se seća svoje slavne istorije, duže od jednog veka.

Poznato je da je "Škoda" godinama učestvovala i učestvuje na prestižnim svetskim automobilskim nadmetanjima, ali je malo poznato da je "Škoda" imala svoj automobil i na najčuvenijoj, najzahtevnijoj trci izdržljivosti na svetu "24 časa Le Mana"!

Foto:"Škoda"

Pre tačno 70 godina Vclav Bobek i Jaroslav Netušil su vozili automobil sa amblemom "Škode" na čuvenoj trci!

Posle Drugog svetskog rata "Škoda" je lansirala svoj model"1101/1102" - "Tudor" sa motorom od četiri cilindra sa 1.089 kubika koji je vrlo brzo postao veoma popularan. 

Pročitajte još:Da li znate koji auto Džeremi Klarkson smatra NAJLEPŠIM svih vremena?(FOTO/VIDEO)

Zhvaljujući konstrukciji bio je veoma uspešan i na auto trkama pa je na primer 1948. godine ovaj model pobedio u sve četiri kategorije 2.649 kilometara dugog Relija Poljska! Na reliju u Južnoj Americi Montevideo-Melo-Montevideo ovaj auto je osvojio prva dva mesta! 

Ime "tudor" je nastalo od engleske reči "two door" (dvoje vrata), a automobil je demonstrirao kvalitet i na tradicionalnim pistama. Tako je na pisti u Spa Frankošampu na trci "24 časa Frankošampa" u Belgiji, ovaj model slavio sa 1.972 pređena kilometra. Zanimljivo je da su sve tri posade u ovom automobilu u poslednji pit-stop išle zajedno i da su ciljem prošle jedna iza druge osvojivši sve tri prve pozicije u svojoj kategoriji. 

Posle uspeha u toj 1948. godini "Škodini" inženjeri su sledeće godine razvili specijalnu trkačku verziju "tudora" sa karoserijom od lakog aluminijuma. Debi je imao na GP Brno u Češkoj ali taj trijumf je bio samo predigra pred onu pravu stvar - "24 časa Le mana2 u Francuskoj!

Foto:"Škoda"

Tako je 24. juna 1950. godine posada Vclav Bobek i Jaroslav Netušil u bolidu teškom 600 kilograma sa Barum gumama, agregatom od 1.089 kubika i 50 KS sposobnim za maksimalnih 150 kilometara na čas, potrošnjom od svega 12 litara na 100 kilometara, krenula u pisanje istorije.

Ova dva debitanta, sa prosečnom brzinom od 126 kilometara na čas vrlo brzo su se probili na drugu poziciju u klasi do 1.100 kubika u trci u kojoj se nadmetalo 60 posada u 11 klasa.

Posle 13 iscrpljujućih sati, posada broj 44 je izletela sa staze u svom 115 krugu!

Pročitajte još:Neviđena BRUKA "Volvoa": Povlače 2,18 miliona vozila zbog pojaseva!

Iako je "Škoda" i kasnije imala sjajna vozila sposobna da se ogledaju na "24 časa Le mana" nikada više, zbog političke situacije, nije učestvovala na legendarnoj trci.

Originalna "škoda sport" kako je glasilo ime tog bolida iz 1950. sada se nalazi kod privatnog kolekcionara iz Češke i poptuno je restaurirana.

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.