· · Number of comments: 0

Које је најбоље време за спавање и буђење? Ево шта је најважније да узмете у обзир

Често се говори о томе колико сна је идеално. Али, да ли постоји идеална количина и од чега то може да зависи?

1665834278_87490ba1c8f6a8a881bdfce9989acd2144515326.jpg
Фото: Профимедиа

Постоје два важна аспекта која треба узети у обзир када је спавање у питању: количина сна и доследност у времену. Одлазак у кревет док је мрак може да вам омогући да се довољно одморите, а истовремено ће вам олакшати да заспите. Такође је важно да редовно спавате у одговарајућој количини како бисте спречили потенцијалне здравствене последице.

Идеално време за спавање

У идеалном случају, људи би требало да иду раније у кревет и да се буде у раним јутарњим сатима. Овај образац одговара нашим биолошким тенденцијама да прилагодимо наш образац спавања изласку и заласку сунца. Можда сте могли да приметите да сте природно поспанији након заласка сунца. Тачно време када би требало да одете на спавање зависи од тога када се обично будите ујутру, пише Хеалтхлине.

Прочитајте још: Преоптерећност ЗДРАВОМ ИСХРАНОМ није нимало безазлена: Како препознати ОРТОРЕКСИЈУ?

Како функционише наш циркадијални ритам?

Циркадијални ритам је термин који описује природни распоред спавања и буђења вашег мозга. То је као наш унутрашњи сат. Свако доживљава природне падове у будности и повећану будност у одређеним временима у периоду од 24 сата. Људи ће највероватније бити најпоспанији у две тачке: између 13 часова и 15 часова и између 2:00 и 4:00 ујутру.

Што је бољи квалитет сна, мања је вероватноћа да ћете да искусите значајну поспаност током дана. Циркадијални ритам такође диктира ваш природни распоред времена за спавање и јутарње буђење. Када се навикнете да идете у кревет и будите се у исто време сваког дана, ваш мозак се прилагођава овом распореду.

Можете да одредите најбоље време за спавање за свој распоред на основу тога када морате да се пробудите ујутру и рачунајући уназад 7 сати. На пример, ако треба да устанете до 6 ујутру, размислите о томе да будете у кревету пре 23 сата.

Прочитајте још: Шта спавање са ЧАРАПАМА може рећи о вашем карактеру? Истраживања су показала занимљиве резултате

Нежељени ефекти недовољног спавања

Ако осећате поспаност током дана, то је знак да не спавате довољно ноћу. Недовољно спавање у континуитету такође може да доведе до дугорочнијих здравствених последица. Ове укључују: пад имунитета, висок крвни притисак, болести срца, гојазност, депресију...

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ
 


 

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.