· · Number of comments: 0
SAVETI

Kako da pržena hrana postane zdravija? Ovih nekoliko trikova će vam pomoći da imate zdrav obrok

Većina voli prženu hranu.

1638260945_hrana.jpg
Foto: depositphotos

Kako biste jeli zdravije, a opet zadržali ukus jele koje volite, potrebno je da primenite ovih nekoliko trikova, kako bi i dalje uživali u hrani, ali na zdraviji način.

Koristite maslinovo ulje

Maslinovo ulje je verovatno najbolje koje možete da koristite, ako već morate da pržite. Ono je stabilnije na visokim temperaturama u odnosu na kukuruzno i suncokretovo, što znači da možete da ga koristite duže od ostalih vrsta ulja, a i dalje će zadržati svoje nutritivne vrednosti i kvalitet.

Pročitajte još: Vrhunski kuvari otkrivaju zbog čega u smesu za PALAČINKE treba dodati malo PIVA

Neka ulje bude čisto

Ukoliko pržite u fritezi, važno je da ulje bude čisto. Ako ga ostavite da dugo stoji sa ostacima hrane, počeće da gori, a jelo će vam imati ukus zagorelog. Ako koristite staro ulje, ono je verovatno izgubilo svoju hranljivost. Prvi način je da sklanjate ostatke hrane iz ulja, a drugi je da ga redovno menjate.

Jedite pohovanu hranu

Većina koristi belo brašno za pohovanje koje sadrži gluten, pa se dobro veže za hranu. Ipak, brašno koje ima mnogo glutena podrazumeva da će hrana upiti mnogo masti. Koristite pirinčano ili kukuruzno brašno.

Koristite gaziranu vodu ili sodu bikarbonu

Još jedna stvar koja može da pomogne kada pohujete nešto je da dodate malo mineralne gazirane vode ili sode bikarbone. Dok se prži, iz hrane će izaći balončići gasa, pa će hrana samim tim manje apsorbovati masnoću. Ukoliko kombinujete ovaj i prethodni trik, izvesno je da će vam obrok biti zdraviji.

Održavajte temperaturu ulja

Idealna temperatura ulja za prženje je između 162 i 204 stepeni celzijusa. Ukoliko ulje nije dovoljno vruće, hrana se neće ispržiti tako brzo kao što bi trebalo, pa će upiti i mnogo više masnoće. 

Pročitajte još: GREŠKA KOJU MNOGI PRAVE: Evo koje jelo Gordon Remzi NIKAD NE PORUČUJE

Ukoliko možete, prednost dajte fritezi umesto tiganju i kada izvadite hranu iz ulja, ostavite je kratko na ubrusu da biste odstranili višak masnoće.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.