· · Komentara: 0

Stručnjaci otkrivaju: Kada nikako ne bismo smeli da konzumiramo jogurt i ostale mlečne proizvode

Koliko god imao blagotvorna dejstva na naš sistem za varenje, jogurt i slični proizvodi ne bi se trebalo nikako konzumirati u određenim situacijama

1650976219_sara-cervera-4caIPcmVDII-unsplash.jpg
Foto: Unsplash

Nutricionisti upozoravaju nije poželjno konzumirati hranu najmanje dva sata pre spavanja, kako se ne bi bespotrebno opteretio organizam.

Ali, fermentisani mlečni proizvodi spadaju u jedne od retkih namirnica koje možete konzumirati tokom večernjih časova, a da ne poremetite i narušite kvalitet sna. Proizvodi poput pavlake, kefira, svežeg sira, kiselog mleka, jogurta spadaju u tu grupu namirnica.

Fermentisani mlečni proizvodi imaju višestruku korist po zdravlje - normalizuju rad probavnog sistema, smanjuju rizik od razvoja srčanih i vaskularnih bolesti, štite creva od parazita itd. jer su bogate proteinima, kalcijumom (koji jača koštano tkivo) i bifidobakterijama. Bifidobakterije se vezuju za zid creva i grade prirodnu barijeru, sprečavajući vezivanje štetnih agenasa.

Ali, da bi vaš organizam zaista imao koristi, morate znati kada bi bilo najpoželjnije konzumirati ih i kada ne bi.

Pročitajte još: Kapi za nos mogu da izazovu ZAVISNOST! Ovo su simptomi koji se pojavljuju ako ih preterano koristite

Upravo ove namirnice predstavljaju glavni izvor aminokiselina i proteina neophodnih za efikasno funkcionisanje organizma. Za razliku od mleka, telo ih apsorbuje mnogo brže, jer su njihovi proteinski lanci mnogo kraći. Međutim, koliko će zaista biti korisne po vaš organizam zavisi i od vremena kada ih konzumirate, tvrde stručnjaci.

Nutricionisti preporučuju da jogurt i sve ostale fermentisane mleče proizvode uzimate minimum sat i po nakon jela!

"Kiseli mlečni proizvodi normalizuju crevnu mikrofloru zahvaljujući takozvanim bifidobakterijama, kojima su prilično bogati. Ove bakterije nazivamo i probioticima. Da biste dobili maksimalnu korist od bifidobakterija, veoma je važno da fermentisane mlečne proizvode uzimate na prazan stomak", ističu nutricionisti

Mnogi stručnjaci su mišljenja da bi ove namirnice trebalo konzumirate dve nedelje u kontinuitetu kako bi se poboljšao rad creva. Na dnevnom nivou, poželjno je da unesete sledeće količine:

  • Kefir, jogurt i kiselo mleko - preporučuje se 1-2 čaše dnevno;
  • Sveži sir, pavlaka (2,5 odsto masti) - preporučena doza je 100 grama dnevno.

Bonus video:

 

 

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.