· · Komentara: 0
san

Tri načina da brže pobedite NESANICU: Za početak čitajte ovaj žanr

Fizički i psihološki napor pokušaja da zaspite noću može da bude veoma naporan.

1647287137_profimedia-0499135079.jpg
Foto: profimedia

Usled užurbanog načina života i brojnih misli na kraju dana nije lako zaspati. Ali ipak, postoje načini kojima možemo da se broimo protiv nesanice, uključujući nekoliko saveta i trikova koji će podstaći brži početak "padanja u san", počevši od večeras.

Pročitajte još: Muči vas kašalj i zapušen nos? SPECIJALISTA ORL objašnjava kako da se rešite problema

Saveti da lakše zaspimo

Za početak, vežbajte dobre navike pre spavanja. Čak i pre tog trenutka kada ležite u krevetu i želite da odete na spavanje, morate biti disciplinovani.

Pročitajte još: Pun Mesec u Devici počinje 18. marta: Evo kako će se odraziti na horoskopske znakove

Stručnjaci preporučuju da isključite ekrane najmanje jedan sat pre spavanja. To počinje sa vašim telefonom, zatim računarom, pa gašenjem televizora.

- Umu je potrebna šansa da se smiri pre spavanja, zbog čega je važno da iskuljučimo ekrane najmanje sat vremena pre spavanja. Prihvatamo toliko informacija ceo dan i obavljamo više zadataka, što mozak održava izuzetno aktivnim. Odvojite vreme da se opustite na način koji vam odgovara. Radite ono što vam odgovara: slušajte opuštajuću muziku, napravite lagana istezanja ili pokušajte da pišete dnevnik. Šta god da vas usporava, centrira i čini zadovoljnim i pospanim  savetuje psiholog Dženet Kenedi za Real Simple.

Čitanje

Čiatjte dok ne budete mogli da ostanete budni. Pošto ste već isključili ekrane, uključujući i televizor, Dženet preporučuje da malo čitate u krevetu kako biste brzo zaspali. Posebno preporučuje nešto u žanru fikcije.

Disanje

Koristite metod disanja 4-7-8.  Zatvorite usta i tiho udišite kroz nos četiri sekunde. Zadržite dah sedam sekundi. Potpuno izdahnite kroz usta, osam sekundi. Ponovite ovaj ciklus četiri puta.

Mrak

Učinite svoju spavaću sobu što mračnijom. Gašenje svetla signalizira vašem mozgu da je vreme za spavanje. Izlaganje veštačkoj svetlosti pre spavanja može potisnuti melatonin, hormon koji govori vašem mozgu i telesnim sistemima da je vreme da zaspite.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU


 

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.