· · Komentara: 0

U 4 SITUACIJE NE TREBA PITI VODU: Nefrolog objasnio kada dodatni unos šteti zdravlju

Obratite pažnju kada i koliko unosite vodu u organizam.

1645169233_glass-ge3f9d2b53_640.jpg
Foto: Piksabej

Nutricionisti i lekari najčešće preporučuju da svakog dana pijemo osam čaša vode, ali neki stručnjaci kažu da je količina upitna i da zavisi od osobe do osobe. Bez obzira na ova oprečna mišljenja lekara, ono što je nepobitno jeste da je hidratacija organizma izuzetno važna.

Voda je neophodna za metabolizam i normalne fiziološke funkcije. Istovremeno, ona obezbeđuje unos esencijalnih materija kao što je kalcijum, magnezijum i fluor. Pomaže da se izbace toksini iz vitalnih organa, a donosi hranljive materije do ćelija, hidrira kožu, održava normalnu telesnu temperaturu kao i pritisak. 

Pročitajte još: "DIJETA" ZA DUGOVEČAN ŽIVOT: 5 jednostavnih promena koje bi mogle dodati 10 GODINA vašem životu

Međutim postoje situacije kada zapravo ne bi trebalo da pijete vodu, odnosno kada bi njen unos trebalo da svedete na minimum. Nefrolog Vadim Cvetkov je otkrio u kojim slučajevima bi velika količina tečnosti nanela više štete nego koristi organizmu.

Stručnjak je preporučio da pre svega obratite pažnju na boju urina. Ako je svetložut i može da se opiše kao providan, onda to ukazuje na dovoljan unos tečnosti. To jest, ne morate da preterujete i "jurite" preporučeni unos od osam čaša i više.

Naravno, situacija u kojoj se ne preporučuje "nalivanje" vodom jeste i kada ste već uneli dovoljno druge tečnosti - čajeva, sokova i slično. Kao i kod dehidratacije, višak vlage u ćelijama će dovesti do disbalansa elektrolita.

Nefrolog je ukazao i na grešku koji mnogi prave, a to je da piju vodu odmah nakon jela. U ovom slučaju doći će do nadimanja i osećaja težine u stomaku. Efekat ubrzanja metabolizma, a koji se vezuje za unos vode, ovog puta će izostati, već će samo stvoriti veće tegobe. 

Još jedna greška koju gotovo svi koji su fizički aktivni prave jeste da uzimaju tečnost dok vežbaju. Dr Cvetkov kaže  tokom intenzivnog treninga ne treba piti puno vode. Pošto telo gubi važne soli i elemente u tragovima, svakako je bolje konzumirati specijalna pića za sportiste a koja nadoknađuju ove nutrijente.

(Mondo)

BONUS VIDEO:

 
Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.