· · Komentara: 0
SAVET

Gubitak pamćenja i pogoršanje memorije: Koje navike loše utiču na MOZAK?

Nekoliko studija u poslednjoj deceniji dokazalo je da postoje promene u ishrani i načinu života koje možete usvojiti kako biste održali svoj um oštrim dok starite.

1644270641_drink-g27f8c4f02_1280.jpg
Foto: Piksabej

Većina studija se fokusirala na prednosti biljne ishrane sa puno šarenog vocća i povrća i ograničenim unosom dodatih šećera, zasićenih masti, koja preporučuje zdrav način života i balansairane obroke kako bi mozak ostao zdrav.

Pravi gutljaji mogu pomoći u koncentraciji, kogniciji održavajući vaše kratkoročno i dugoročno pamćenje dok starite. Ipak, ono što je najvažnije jeste da prestanete da praktikujete loše navike u piću koje prouzrokuju gubitak pamćenja.

Pročitajte još: Kako prepoznati da vam je neko sipao DROGU U PIĆE? Ovo su simptomi na koje treba OBRATITI PAŽNJU

Previše gaziranih i slatkih pića

Ako postoji jedna vrsta pića koju želite da ograničite kako biste održali mozak oštrim, to su slatki gutljaji poput sode, voćnih pića, energetskih napitaka i zaslađene gazirane vode.

Slatka pića povećavaju rizik od prekomerne težine ili gojaznosti, visokog nivoa šećera u krvi i razvoja srčanih bolesti, što je sve povezano sa povećanim rizikom od Alchajmerove bolesti i drugih vrsta demencije.

Izbegavajte alkohol

Izbegavanje prekomernog opijanja ili uživanje više od jednog pića dnevno za većinu odraslih je jedna od najgorih navika za upravljanje blagim kognitivnim padom i demencijom.

Prema nizu objavljenih istraživanja i Alchajmerovog društva, prekomerna konzumacija alkohola ima dokumentovane negativne efekte na kratkoročno i dugoročno pamćenje.

Prema naučnicima, prekomerna količina alkohola povećava rizik od visokog krvnog pritiska, dijabetesa, moždanog udara, atrijalne fibrilacije i srčane insuficijencije, što zauzvrat može povećati vaskularnu demenciju.

San je važan

Loš ili nedovoljan san je povezan sa povećanim rizikom od Alchajmerove bolesti, kao i sa oštećenjima učenja i kognitivnih sposobnosti. Dobar san pomaže mozgu da obradi i skladišti uspomene i nove informacije

Ono što pijete popodne i uveče može vam otežati miran san. Izbegavanje napitaka sa kofeinom, kao što su čaj, kafa i energetska pića u kasnim popodnevnim ili večernjim satima je dobar način da osigurate da ono što pijete ne utiče negativno na vašu sposobnost da se dobro naspavate.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

 

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.