· · Komentara: 0
OPREZ

Da li i vi pravite grešku? Ovo su TRI JUTARNJE NAVIKE zbog kojih ćete biti umorni tokom celog dana

Neke jutarnje navike mogu da utiču na energiju tokom dana.

1628970805_alarm-clock-1191561_1920.jpg
Foto: Piksabej

Ne kaže se uzalud "po jutru se dan poznaje" jer jutarnje navike u znatnoj meri mogu da utiču na to kako ćemo se osećati tokom dana.

Verovatno jedan od najgorih osećaja je probuditi se umoran, bez imalo energije za obavljanje svih radnih zadataka koji vas očekuju tokom dana.

Pročitajte još: Kada čujete razlog, rešićete se OVE NAVIKE ZAUVEK: Zbog čega ne treba gledati UVEČE NA SAT?

Ipak, umesto da odlažete alarm kako biste odspavali "još samo pet minuta", ili da popijete kafu na prazan stomak da biste se brze razbudili, predlažemo vam da uradite apsolutno suprotno.

Upravo te navike čine da se osećate umorno tokom celog dana.

Odlaganje alarma

Stručnjaci tvrde da odlaganje alarma nije dobra ideja, jer stiskanjem dugmeta "snooze", ometate REM fazu spavanja. Ako tu fazu spavanja stalno prekidate, osećaćete se iscrpljeno i nenaspavano.

Pored toga, može se i desiti da se uspavate tokom odlaganja alarma, što dovodi do kašnjenja, neispunjenja radnih obaveza i dogovorenih planova, zbog čega ćete biti mrzovoljni i jako nervozni.

Osim što je poželjno da ustanete čim alarm zazvoni, stručnjaci savetuju da se svakoga dana budite u približno vreme, kako biste se budili s lakoćom.

Izležavanje u krevetu

Tih dodatnih pet minuta sklupčanog ležanja u krevetu neće vam vratiti energiju. Naprotiv, dokazano je da buđenje u položaju fetusa izaziva stres, dok ga se rastezanjem možete rešiti.

Ejmi Kadi, psiholog sa Harvarda, smatra da bi trebalo da se nakon buđenja odmah rastegnete, i to preko celog kreveta. Na taj način rastegnućete sve mišiće, a dobićete i samopouzdanje za početak dana, objašnjava ona.

Ejmi takođe tvrdi da su ljudi koji se razbuđuju sa rukama raširenim u obliku slova V izuzetno srećni.

Prva jutarnja kafa

Iako je mnogima kafa glavno sredstvo za razbuđivanje, njeno ispijanje neposredno nakon buđenja može imati suprotan učinak.

Kofein udvostručuje vrednosti hormona stresa i može da dovede do problema sa spavanjem, a nakon nekog vremena ponovo ćete se osećati pospano.

Lekari smatraju da je najbolje vreme za šolju kafe između 9:30 i 11:30, i to nakon doručka, a nikako na prazan stomak.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.