· · Komentara: 0
vežbanje

Evo šta treba JESTI PRE TRENINGA: Kako da organizujete obroke

Kad je reč o zdravom životu, fizička aktivnost i prava ishrana idu ruku pod ruku. Međutim, zbog užurbanog života ponekad je teško isplanirati obroke pre treninga i odabrati pravu hranu.

1599469427_running-573762_1280.jpg
Foto: Pixabay

Kako biste postigli najbolje rezultate tokom treninga, treba odabrati namirnice koje će vam pomoći u postizanju ciljeva, piše Insider.

Zašto je važno da jedemo pre treninga?

Većina stručnjaka se slaže da je obrok pre treninga koristan i vrlo važan.

Kada je najbolje jesti pre teninga:
Najbolje je obrok uzeti oko sat vremena pre vrežbanja, a ne valja jesti ništa barem 15 minuta pre početka fizičke aktivnosti. Vrlo je važan i dovoljan unos vode.- Kad ste zbog znojenja blago dehidrirani možete izgubiti snagu i fokus te čak imati i grčeve. Zato je važno piti puno vode - kaže Gyimah.Nije preporučljivo popiti puno vode ođedanput pre samog treninga. Zbog toga ćete se osećati naduto. Marcellus preporučuje čašu vode najkasnije oko 30 minuta pre treninga.

- Ugljenihidrati iz voća, povrća i žitarica pomoći će vam da izdržite većinu vežbi - kaže nutricionista Aja Gyimah.

Ugljenihidrati su zvor energije za telo.

- Ako naše telo promatrate kao automobil, onda su ugljenihidrati gorivo. Ako nemate goriva u rezervoaru, ne možete dati sve od sebe i zapravo ste upropastili trening - nastavlja ona.

Istraživanje iz 2018. godine objavljeno u časopisu Nutrition Today pokazalo je da je važan i unos proteina pre vežbanja, posebno kad je reč o vežbama snage.

Pročitajte još: U redu je da NE VOLITE teretanu, ali onda vežbajte LAKE vežbe sa ŠIPKOM

Namirnice koje su najbolji izvor ugljenih hidrata, proteina i masti treblo bi svakako konzumirati pre svakog treninga.

1. Banane

Ako ste u žurbi i nemate vremena za kuvanje, uzmite bananu.

- To je nešto što uvek preporučujem klijentima koji s posla idu u teretanu. Kad nemate puno vremena banana je odličan izbor jer omogućuje dovoljno ugljenihhidrata za vežbanje - kaže Gyimah.

One sadrže dvostruko više ugljenih od drugog voća.

2.  Cele žitarice.

Foto: Pixabay

-  Žitarice su kompleksni ugljenihidrati s puno energije. Oni se sporije otpuštaju u krvotok pa nemate nagle skokove šećera - kaže Gyimah. To vam pomaže da imate dovoljno energije za vežbanje. Bilo bi dobro uključiti voće i povrće uz žitarice

Pročitajte još: U redu je da NE VOLITE teretanu, ali onda vežbajte LAKE vežbe sa ŠIPKOM

Birajte broizvode koji ne sadrže zaslađivače i arome.

Budući da im treba više vremena za razgradnju, Gyimah savetuje da žitarice jedete barem sat vremena pre treninga.

3. Jogurt i voće

Ako imate oko pola sata vremena pre treninga, jogurt i voće su korisna grickalica.

Pročitajte još: Šta je tačno KARDIO TRENING i koje su PREDNOSTI: Fitnes stručnjaci daju odgovor

- Oni su izvrstan izvor ugljenih hidrata i proteina - kaže Gyimah.

Birajte nezaslađeni jogurt koji omogućuje dovoljno energije, a ukoliko ne jedete mlečne proizvode, probajte biljne jogurte poput kokosovog, bademovog ili jogurta oraha koji imaju iste benefite.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.