· · Number of comments: 0
benefiti plivanja

U susret letu: Evo zašto treba da PLIVATE VIŠE NEGO IKADA - jačajte telo i spolja i iznutra!

Plivanje je odličan način za rad mišića celog tela i kardiovaskularnog sistema. Sat vremena plivanja sagoreva skoro istu količinu kalorija kao i trčanje, bez ikakvog uticaja na vaše kosti i zglobove

1654616876_woman-g766b43afd_640.jpg
Piksabej

Postoji zaista niz prednosti koje možete dobiti redovnim plivanjem. Saznajte sve prednosti plivanja i kako da uključite plivanje u svoju rutinu.

Pročitajte još: JAPANSKA METODA za mršavljenje: Sve što vam je potrebno je PEŠKIR (FOTO)

Ovo su prednosti redovnog plivanja: 

1. Radi vam celo telo

Jedna od najvećih prednosti plivanja je ta što vam zaista radi celo telo, od glave do pete. Plivanje takođe:

  • povećava broj otkucaja srca bez stresa za telo
  • tonira mišiće
  • gradi snagu
  • gradi izdržljivost

2. Radi i na vašoj unutrašnjosti

Dok vaši mišići dobro vežbaju, vaš kardiovaskularni sistem takođe. Plivanje ojačava vaše srce i pluća. Plivanje je toliko dobro za vas da istraživači tvrde da može čak smanjiti rizik od smrti. U poređenju sa neaktivnim ljudima, plivači imaju upola manji rizik od smrti. Neke druge studije su pokazale da plivanje može pomoći da niveliše nivo šećera u krvi. 

3. Pogodno je za osobe sa povredama, artritisom i drugim stanjima

Plivanje pomaže kod artritisa, povreda, invalidnosti, itd. Plivanje može čak pomoći u smanjenju bola ili poboljšanju oporavka od povrede. Jedna studija je pokazala da su ljudi sa osteoartritisom prijavili značajno smanjenje bolova u zglobovima i ukočenosti, i iskusili manje fizičko ograničenje nakon bavljenja aktivnostima poput plivanja i vožnje bicikla.

4. Pogodno za osobe sa astmom

Plivanje je odlična aktivnost za osobe koje imaju astmu. I ne samo to, već i vežbe disanja povezane sa sportom, poput zadržavanja daha, može pomoći i povećati kapacitet pluća i dobijate kontrolu nad disanjem. Međutim, ovo se najviše odnosi na plivanje u moru, a ne u bazenu.

5. Sagoreva kalorije 

Plivanje je efikasan način sagorevanja kalorija. Osoba sagoreva približno 420 kalorija na sat dok pliva u krugovima niskim ili umerenim tempom. Može se sagoreti i do 715 kalorija na sat plivajući snažnijim tempom. Takođe, oslobađaju se toksini iz vašeg tela, usled znojenja i fizičke aktivnosti. 

6. Poboljšava vaš san

Plivanje može imati moć da vam pomogne da bolje spavate noću. Kod starijih osoba sa nesanicom, učesnici su prijavili povećanje kvaliteta života i sna nakon redovnog aerobnog vežbanja. Plivanje je dostupno širokom spektru ljudi koji imaju neke fizičke probleme,  koji druge vežbe, poput trčanja, čine manje privlačnim. To može učiniti plivanje dobrim izborom za starije odrasle osobe koje žele da poboljšaju san.

7. Bezbedno i tokom trudnoće

Trudnice i njihove bebe takođe mogu imati neke divne beneficije od plivanja.  Može zaštititi bebe od vrste neurološkog problema koji se zove hipoksija-ishemija, ali je potrebno više istraživanja. Osim potencijalne koristi za dete, plivanje je aktivnost koja se može obavljati u sva tri trimestra tokom trudnoće. Imajte na umu da dok se plivanje generalno smatra bezbednim tokom trudnoće, neke žene mogu imati ograničenja aktivnosti zbog komplikacija u trudnoći. Razgovarajte sa svojim lekarom pre nego što započnete nove programe vežbanja tokom trudnoće, a ako imate komplikacije, raspitajte se o aktivnostima koje su bezbedne.

8. Pristupačno je 

Plivanje takođe može biti pristupačna opcija za vežbanje u poređenju sa nekim drugim opcijama. Mnogi bazeni nude razumne cene za članarinu. Takođe, ako ste ljubitelj reke, jezera i prirodnih kupališta, možete besplatno plivati svaki dan. Ukoliko idete na more, trudite se da plivate što više u toku dana, umesto da se sunčate, kako bi iskoristili sve zdravstvene blagodeti koje vam morska voda pruža, a u vodi takođe možete tamneti! 

 

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

 

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.