· · Komentara: 0
ishrana

SEDAM NAMIRNICA KOJE MOGU DOVESTI DO DEHIDRATACIJE: Većinu uzimamo svakodnevno!

Stručnjaci nas upozoravaju koje namirnice "oduzimaju vodu" našem organizmu

1645604856_water-gf8b7ac908_1280.jpg
Foto: Pixabay

Sigurno ste primetili da posle neke hrane imate neodoljivu potrebu za vodom. Ta žeđ Vas tera da uzimate čašu vode jednu za drugom. Stručnjaci upozoravaju da ukoliko želimo da naš organizam bude hidriran, nije dovoljno samo da pijemo puno vode, već i da vodimo računa o unosu određenih namirnica.

Studija koju su sproveli američki nutricionisti pokazala je neverovatnu činjenicu da 75% ljudi pati od hronične dehidratacije. Verovatno ste čuli da treba smanjiti unos namirnica sa visokim sadržajem natrijuma i soli, ali tu se spisak ne završava. Dehidrataciju može izazvati i druge vrste hrane...

1. Sušena ćuretina

Sušena ćuretina jeste bogata proteinima, tako da je dobra opcija za one koji su na proteinskoj dijeti. Ali visok sadržaj proteina i so koja je neizostavni sastojak isušiće vaše telo. Zato je preporučljivo da uzimate manje porcije i količine.

Pročitajte još: Šta će se dogoditi sa VAŠIM TELOM ako PRESTANETE DA JEDETE MESO?

2. Testa od celog zrna

Iako testo i testenine od celog zrna mnogi koji vode računa o ishrani vole da konzumiraju, treba obratiti pažnju na ostale stvari. Ovo testo sadrži natrijum za "povećanje zapremine" i sprečavanje fermentacije testa. Veće količine natrijuma izazivaju jači osećaj žeđi koju osećate. Ove namirnice sadrže vlakna koja brzo apsorbuju vodu i tako oduzimaju vodu vašem organizmu.

3. Kofein

Najnovije studije su pokazale da kofein može ubzati dehidrataciju organizma. Zbog toga se i preporučuje da se uz šoljicu kafe uzme i čaša vode, ali i da više pijete vode tokom dana.

4. Soja sos

Kao i kod prethodnih namirnica, i o soja sos sadrži dosta natrijuma u sebi koja nesumnjivo vodi do dehidratacije.

Pročitajte još: ULJE OD CIMETA: Smanjuje napade gladi i jača imunitet!

5. Energetska pića

Ova pića su najčešće konzumirana nakon treninga kako bi se brzo obnovio balans soli u telo. Neizostavni sastavak ovih pića je natrijum, pa se zato preporučuje voda sa limunom kao zdraviji izbor.

Bonus video:

 

 

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.