· · Komentari: 0

Tehnike osvajanja koje muškarci praktikuju: Vešt osvajač uvek sebe promoviše kao GLAVNU PREMIJU

​Malo je umetnosti koje zanose i uzbuđuju više od umetnosti zavođenja

1654345904_antonio-friedemann-PiGEgR5WSD8-unsplash.jpg
Photo: Unsplash

Za neke je to poput dobro uvežbanog plesa koji predvode samo najspretniji i najveštiji. Neobjašnjiva magija pokreta, dodira, pogleda, osmeha ili reči koje mogu da vam pomute razum i uzdrmaju tlo pod nogama.

Veštinom zavođenja kroz istoriju bavili su se veliki mislioci, osvajači, a na ovu temu objavljeno je i mnogo knjiga. Otac psihoanalize Sigmund Frojd "pretpostavljao je da je romantična ljubav izmišljena kao briljantno sredstvo za zavođenje", dok je francuski imperator i vojskovođa Napoleon Bonaparta, koga je supruga Žozefina opčinila šarmom, inteligencijom i socijalnim veštinama, verovao da je "žena koja se smeje osvojena žena". 

Najvećim zavodnikom ikada smatra se italijanski avanturista Đakomo Kazanova, a takve veštine pripisane su i egipatskoj kraljici Kleopatri, koja je uspevala da zavede i najmoćnije muškarci svog vremena.

Šta je, zapravo, umetnost zavođenja i u čemu se ogleda? Da li je to veština koju svako može da savlada, uz dovoljno upornosti, ili je privilegija ljudi sa urođenim darom i šarmom? Na ova i druga pitanja, za "Život plus" odgovara psiholog i psihoterapeut Leonora Pavlica:

- Umetnost zavođenja je kompleksan fenomen koji obuhvata raznorodne sposobnosti i talente da se određena osoba osvoji, kao i da se zadrži (onoliko dugo koliko to zavodnik želi). Predstavlja, u neku ruku, borbu za moć u prvoj fazi formiranja nekog odnosa, gde osoba koja zavodi po pravilu ima veću moć, odnosno više utiče na emocionalno stanje one druge. Ona se pored zavodnika najčešće oseća inferiornije, više joj je stalo, zaljubljenija je, tolerantnija i čini joj se da bi sve uradila za partnera, oseća se kao da je pokorena ili čak omađijana.

 Usavršavanje veština

Photo: Unsplash​

Da li se sa tim rađamo ili je zavođenje veština koja se uči?

- Još je nedovoljno definisano da li se neko rađa kao zavodnik ili s vremenom postaje takav. Prvo bi impliciralo da postoji određeni profil zavodnika koji će prirodno i bez muke "osvojiti" bilo koju osobu, dok bi drugo podrazumevalo rad na razvijanju takvih veština. Primeri uspešnih zavodnika svedoče da ima i jednih i drugih, pa upravo zato ovo nije nazvano ni osobinom, niti veštinom, već umetnošću. Umetnost podrazumeva neki talenat, dar, dakle prirodnu osnovu, kao i njenu nadogradnju, radom i vežbom. Zavodnik mora biti dosta narcisoidan, kako bi mario za svoje potrebe i bio zaokupiran time da ih zadovolji, ali mu treba i zavidan nivo emocionalne inteligencije, da bi pronikao u potrebe i očekivanja partnera. Dakle, ova dva primera su psihološki preduslovi za zavodništvo.

Šta je još potrebno?

- Uz to, poželjno je visoko samopoštovanje, samouverenost, direktnost i taktičnost. Međutim, da bi se neko izbrusio u vrhunskog zavodnika, mora i na temelju brojnih iskustava dodatno usavršavati zavodničke veštine, a one nisu univerzalne, jer i potencijalni partneri nisu slični. Mora biti prilagodljiv, osluškivati, menjati tehnike prilaženja, biti tajnovit, a opet direktan, hladan, istovremeno i nežan....

Ako je zavođenje igra, šta je u toj igri najvažnije i kako je savladati?

PROČITAJTE JOŠ: GRAD KOJEG VIŠE NEMA : Žrnov - jedna od najvećih misterija Srbije (FOTO)

- Kao i u svakoj igri, ukoliko želimo da pobedimo, važno je da što bolje upoznamo "protivnika", a da istovremeno za njega ostanemo dobrim delom nedokučivi. Stoga je ovo igra ispitivanja, osluškivanja, taktiziranja, zbunjivanja. Cilj je što duže ostati mističan, dobro upoznavati partnera, i to ne da bi mu udovoljili, već da bi ga držali što duže u neizvesnosti, jer je hipoteza da ono što je jasno i transparentno brzo i dosadi. Zavodnik stalno mora da daje pomešane signale - od onih da mu je neobjašnjivo stalo do partnera, do onih da je potpuno nezainteresovan. Primetićete, svi priručnici o zavođenju na neki način podsećaju na zbirke manipulativnih tehnika.

Koje tehnike i taktike se najčešće koriste u "osvajanju" određene osobe?

- Najpoznatiji autor u sferi umetnosti zavođenja Robert Grin, u svojoj istoimenoj knjizi navodi 24 strategije zavođenja, od kojih ću nabrojati samo neke: izaberite metu koja je najpodložnija vašem šarmu jer će tako vaše strategije delovati najprirodnije, priđite indirektno da ne izazovete otpor te osobe, šaljite zbunjujuće signale i budite neuhvatljivi, predstavite sebe kao metu požude drugih ljudi jer će to pojačati želju partnera da budete samo njihovi, zavucite se pod kožu i stvorite osećaj da ste meti potrebni, držite ih u neizvesnosti, pokažite ranjivost...

Šta je glavno oružje u veštini zavođenja, da li su to reči, stavovi, pokret, kontakt očima, govor tela, dodir, boja glasa, smeh...? Ili sve zajedno?

- Kompletan i uspešan zavodnik trebalo bi da radi na svakom aspektu zavođenja - od fizičkog, preko verbalnog, intelektualnog, emocionalnog i socijalnog. Ipak, studije pokazuju da žene u ulozi zavodnica više pažnje posvećuju fizičkom izgledu, jer je jačem polu čulo vida primarnije prilikom odabira partnera, dok muškarci zavodnici više ulažu u retoriku i taktilnost, jer dame pri odabiru partnera u prvi plan ističu reči i dodire.
 

Odbacivanje ulovnjenog "plena"

Photo: Unsplash​

Ukoliko može da se pronikne u srž karaktera zavodnika, kako biste ih opisali?

- Zavodnici su najčešće narcistične, potentne figure, izuzetno šarmantne, prilagodljive, govorljive, manipulativne i taktične osobe. Imaju izražene liderske sposobnosti, takmičarski duh, dominantne su i sklone potčinjavanju drugih ljudi, mogu biti drski i agresivni, ali i romantični i nežni kad zatreba.

Mnogi stručnjaci smatraju da su inteligencija i psihologija ličnosti mnogo važniji u zavođenju od fizičke lepote. Da li delite njihovo mišljenje?

PROČITAJTE JOŠ: Mesto gde se KUPAJU VILE I VEČNO VEZUJU ZALJUBLJENE: Na ovom mestu stvara se jedan od NAJVEĆIH VODOPADA u Srbiji(FOTO)

- Veću ulogu od stvarne fizičke lepote igra stav o sebi. Poznato nam je da postoje naročito lepi muškarci i žene koji ne uspevaju da postanu uspešni zavodnici jer su smušeni, nesigurni, trapavi, zbunjeni ili pasivni. Sa druge strane su oni koji svoje očigledne nedostatke kompenzuju upravo visokim stavom o sebi. Na tržištu vrednosti oni sebi daju najveću cenu, ponašaju se kao da ste dobili premiju, uveravaju vas u sopstvenu vrednost i oblikuju atmosferu u kojoj nam se čini da su traženi više nego bilo ko drugi.

Da li je ova "veština" svojstvenija ženama ili muškarcima, ili ne može da se napravi takva podela?

- Istorija nas uči, a i statistike potvrđuju, da ovakva podela ne mora da se pravi. Podjednako su rasprostranjeni u oba tabora, samo se njihove tehnike razlikuju i više se forsiraju određene strategije koje su s vremenom procenjene kao delotvornije. Važno je za kraj naglasiti da na tržištu postoji obilje literature o tome kako usavršiti zavodničke veštine, a možda veći akcenat treba staviti na to kako prepoznati i izvući se iz ralja narcističnog zavodnika. I kako dalje ukoliko smo već podlegli njegovom šarmu. NJegove suptilne strategije važe samo dok se ne ulovi "plen", a zatim se on odbacuje i ostavlja potpuno emotivno skrhan, sa izgubljenim poverenjem u ljubav, dobronamernost, vernost i iskrenost. Ovakvi klijenti su, nažalost, često deo mog terapijskog iskustva.

Opasna moć

v

Postoje oni koji smatraju da zavođenje može imati veoma opasnu moć. Kolika je, zaista, njena snaga?

- Do sada smo govorili o zavođenju u sferi partnerskih odnosa, ali zamislite koje su tek implikacije zavodničkog stila u domenu politike. Koliku razornu i dalekosežnu moć može imati zavodnik koji je vođa neke države - čitava nacija njegovih obožavatelja može postati zavedena i slepo verovati u svako obećanje. Pod velom mistike i grandioznosti, ovakve vođe pokreću ratove, zbog njih se gube životi..

PRATITE NAS NA INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.