· · Komentara: 0
aktivnosti

Kako da vežbanjem pobedite BOL U ZGLOBOVIMA: Imamo nekoliko saveta

Redovni treninzi će povećati pokretljivost zglobova, popraviti raspoloženje i ubrzati metabolizam. Istovremeno, okolni mišići postaće jači, a celo telo snažnije i vitalnije.

1606292398_Depositphotos_47288803_s-2019.jpg
Foto: Deposit

Bol u zglobovima koji je čest pratilac artritisa ne treba da vas odvrati od namere da se fizički aktivirate i bavite sportom.

Pre nego što počnete sa vežbama, popričajte sa lekarom. Posavetujte se koji tip vežbi je idealan za vaše godine i konstituciju.

Pročitajte još: Vežba za celo telo: Koliko dugo treba da držite PLENK kako bi se videli rezltati

Pešačenje

Lagani tempo dobar je za sve koji nisu u zavidnoj formi. Već nakon nekoliko nedelja, primetićete mnoge pozitivne promene. Pešačenje će ojačati srce i pluća, a gustina kostiju postaće veća. Važno je da nabavite udobnu obuću i naoružate se entuzijazmom kako novu naviku ne biste preskočili onda kad vremenski uslovi nisu idealni. Birajte staze koje su zemljane ili gumene (staze za trčanje), a držite se dalje od betona koji ne prija zglobovima.

Ako vam je plivanje suviše naporno, počnite sa hodanjem duž plitkog bazena.

Plivanje

Plivanje će ubrzati cirkulaciju, a voda će smanjiti pritisak koji težina vrši na zglobove. S druge strane, ona tokom vežbanja pruža otpor, pa je to dobar način da izgradite mišićnu masu. Ako vam je plivanje suviše naporno, počnite sa hodanjem duž plitkog bazena.

Vožnja bicikla
Okretanje pedala i održavanje ravnoteže aktiviraće kukove, kolena i skočne zglobove. U zimskim mesecima koristite sobni bicikl. Počnite sa kratkom vožnjom od stotinak metara, pa postepeno povećavajte i kilometražu i tempo.

Joga

Fokusiranje na disanje i pravilno izvođenje pokreta odvući će pažnju sa onog što vas opterećuje (bolni zglobovi). Uz to, joga smanjuje ukočenost i napetost u mišićima i zglobovima. Pa ipak, budite oprezni jer prezahtevni pokreti mogu pogoršati postojeći problem.

Pročitajte još: Ovo su razlozi zbog kojih su hladni dani idealni za trčanje

Ples
Opustite se i dozvolite da vas ponese muzika. U zavisnosti od vrste plesa, razlikuje se njegova težina i stepen improvizacije, a vi odaberite ono što vam najviše prija.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.