· · Komentara: 0
ishrana

Šta podrazumeva MEDITERANSKA-KETO dijeta? Spojite ono što odgovara vašem organizmu

Mediteranska i keto dijeta imaju dugu listu benefita

1653039569_appetizer-1386743_1280.jpg
Foto: Pixabay

Ukoliko vam kod jedne dijete odgovara jedno, a kod druge drugo, postoji rešenje - mediteranska keto dijeta. Ovaj plan ishrane je kombinacija obe dijete, fokusirajući se na ishranu bogatu zdravim mastima i proteinima, sa nižim ukupnim unosom ugljenih hidrata.

Šta je mediteranska keto dijeta?

Mediteranska dijeta

Mediteranska ishrana se sastoji od hrane koju obično jedu ljudi koji žive u blizini Sredozemnog mora u zemljama poput Italije, Španije i Grčke. Dijeta stavlja naglasak na integralne žitarice, pasulj, orašaste plodove, mahunarke, voće, povrće i maslinovo ulje, ostavljajući prostor za ribu i morske plodove nekoliko puta nedeljno. Jaja, sir i jogurt se preporučuju u umerenim količinama, a crveno meso i slatkiši su ograničeni.

Pročitajte još: Mediteranska dijeta po danima: Šta je čini tako zdravom?

Keto dijeta

Keto dijeta je plan ishrane sa visokim sadržajem masti i malo ugljenih hidrata. Za razliku od mediteranske dijete, uspeh keto dijete u velikoj meri zavisi od brojanja kalorija. Ugljeni hidrati su ograničeni na oko 5 do 10% kalorija, dok 75% kalorija treba da dolazi iz masti. Proteini čine ostatak plana, sa 10 do 20% kalorija.

Pošto su ugljeni hidrati toliko ograničeni u keto dijeti, to obično znači eliminisanje većine namirnica sa visokim sadržajem ugljenih hidrata. Iako eliminišete mnoge opcije sa visokim sadržajem ugljenih hidrata kao što su pasulj, voće, mahunarke, skrobno povrće, žitarice i mlečni proizvodi sa niskim sadržajem masti, slobodni ste da konzumirate širok izbor namirnica sa niskim sadržajem ugljenih hidrata kao što su meso, živina, morski plodovi, jaja, sir, orasi, ulja, puter i neke punomasne mlečne proizvode, piše Mind Body Green.

Mediteranska keto dijeta

Mediteranska keto dijeta kombinuje aspekte oba plana ishrane, nudeći jedinstveno zajedničko rešenje. Zadržava hranu bogatu proteinima i zdravom masnoćom mediteranske dijete sa povrćem bez skroba, ali bez hrane sa visokim sadržajem ugljenih hidrata kao što su mahunarke, voće, pasulj i integralne žitarice.

Pročitajte još: Ispijanje čaše mlake vode od ranog jutra podstiče brzo gubljenje kilograma: Evo kako to da uradite

Maslinovo ulje i masna riba su osnova mediteranske keto dijete. Ove namirnice obezbeđuju ogromnu dozu mononezasićenih masti i omega-3 masnih kiselina, koje promovišu zdravlje srca i mozga i pružaju antiinflamatorna svojstva.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.