· · Number of comments: 0
raspoloženje

Navike koje jačaju MENTALNO ZDRAVLJE: Obratite pažnju na svoj dan

Mentalno zdravlje je pojam o kome se u poslednje vreme često govori

1652437816_fashion-6251535_1280.jpg
Foto: Pixabay

Mentalno zdravlje uključuje naše psihičko i socijalno blagostanje, a takođe obuhvata vaše emocionalno zdravlje ili vašu sposobnost da imenujete, obraćate se i regulišete svoje emocije. Mnogi faktori igraju ulogu u mentalnom zdravlju, od kojih neke ne možete da kontrolište, kao što su genetika, životna iskustva i porodična istorija.

Sposobnost da utičete na svoje mentalno zdravlje veoma je važna jer utiče na celokupno stanje organizma i pravilno funkcionisanje.

Šta mentalno zdravlje čini toliko važnim?

- Mentalno zdravlje pomaže u određivanju načina na koji se nosite sa stresom, odnosite se sa drugima i donosite odluke - objašnjava Alison Seponara, licencirani profesionalni savetnik i autor knjige „Vodič za iscelitelja anksioznosti“, prensoi Healthline.

Pročitajte još: Povezanost između kvalitetnog sna i gubljenja težine? Evo šta kaže nova studija

Stvaranje navika koje utiču na bolje mentalno zdravlje može da napravi veliku razliku u vašem svakodnevnom životu.

Spavanje

Spavanje nije važno samo za fizičko zdravlje već igra ulogu i u mentalnom zdravlju. Kvalitet sna je veoma važan jer poremećen san može da doprinese simptomima lošeg mentalnog zdravlja. Da biste dobili dovoljno kvalitetnog sna, pokušajte da počnete sa ovim navikama:

  • Izbegavajte kofein posle 15 časova
  • Pokušajte da se probudite i zaspite u isto vreme svakog dana.
  • Pretvorite svoju spavaću sobu u miran, opuštajući prostor bez nereda.
  • Nastojte da održite temperaturu u spavaćoj sobi negde oko 20°C

Smanjite vreme na društvenim mrežama

Stalni "odlasci" na društeve mreže i "sakupljanje" informacija o životima drugih ljudi može da dovede do toga da se neko poredi što povećava osećaj anksioznosti i depresije.

Društveni odnosi

LJudi su društvena bića i jake veze mogu na različite načine pozitivno da utiču na vaše mentalno zdravlje. Prijateljstva mogu da smanje osećaj usamljenosti.

Vežbanje

Vežbanje nudi niz prednosti za mentalno zdravlje, uključujući: oslobađanje od stresa, podizanje raspoloženja, pomaže vam da brže zaspite i duže spavate, pomaže vam da upravljate simptomima depresije i anksioznih stanja. To ne mora nužno da znači odlazak u teretanu, odaberite onu aktivnost koja vam prija.

Pročitajte još: Šta sve radimo pogrešno kada peremo zube? Pod ovim uglom treba da držimo četkicu

Hrana

Određena hrana takođe može da utiče na vaše mentalno zdravlje. Da biste podržali poboljšano mentalno zdravlje, pokušajte da proširite svoju trenutnu ishranu hranom koja je bogata hranljivim materijama kao što su: bobice, banane, pasulj, integralne žitarice, masne ribe...

Sunce

Sunce je odličan izvor vitamina D, a studije pokazuju da može pozitivno da utiče na raspoloženje.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU


 

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.