· · Komentara: 0
UM I TELO

Prejedanje u stresnim situacijama: U kakvoj su zapravo vezi STRES i KILAŽA?

Kad ste pod pritiskom, navike u ishrani se menjaju, kao i vaši hormoni.

1640203049_donut-gad89f1f95_1280.jpg
Foto: Piksabej

Istraživanja pokazuju da je hronični stres u korelaciji sa povećanjem telesne težine tokom vremena.

U jednoj studiji časopisa "Obesity", ljudi čiji su uzorci kose pokazali povišene markere hormona stresa – kortizola – imali su češće povećan BMI.

Druga studija je pokazala da su žene sa stresnim poslovima ispoljile veću verovatnoću da se udebljaju tokom 20 godina.

Pročitajte još: Ne morate se NIČEGA ODRICATI, ali vodite računa o OVOME: Francuskinje otkrivaju tajnu VITKE LINIJE

Istorijski gledano, stresne situacije naših predaka bile su i fizički zahtevne i čoveku je bilo potrebno mnogo energije da ih savlada (recimo kada su morali da beže od predatora). Dakle, reagovanjem na stres preplavljujemo svoj sistem energijom (tj. glukozom). Ali u današnje vreme, kada su stresori prvenstveno psihološki, višak energije se skladišti, i to uglavnom u vidu masnoće na stomaku.

Istovremeno, hronično povišeni hormoni stresa mogu povećati vaš apetit. Vaš mozak traži hranu kada ste pod stresom.

Naša ishrana može uticati na to kako će se naše telo nositi sa stresom, saglasni su stručnjaci. Dobro nahranjeni mozak je manje reaktivan, mirniji, optimističniji i jasnije razmišlja. Tako se i mnogo lakše nosimo sa stresorom. Hrana bogata hranljivim materijama neophodnim za mozak, poput vitamina E, cinka i omega-3 masti, može smanjiti upale, ali i anksioznost.

Isto se odnosi i na ishranu na biljnoj bazi: studije povezuju konzumaciju voća i povrća sa smanjenjem nivoa stresa, a unos dovoljno vlakana podstiče i zdrav mikrobiom creva, koji takođe može imati blagotvoran efekat. U nedavnoj studiji objavljenoj u "Scientific Reportsu", 64 žene koje su svakodnevno uzimale probiotičke suplemente tokom četiri nedelje pokazale su smanjenje nivoa anksioznosti.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

 

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.