· · Number of comments: 0
ishrana

NJegov nedostatak može da dovede do ANEMIJE I SLABOG IMUNITETA: Gde sve možemo da nađemo FOSFOR?

Fosfor nije samo koristan, već je element u tragovima od vitalnog značaja za zdravlje i pravilno funkcionisanje tela.

1644923336_soy-ge92492f45_1280.jpg
Foto: Pixabay

Nivo njegove potrošnje direktno utiče na apsorpciju hranljivih materija i vitamina (uključujući i vitamine B), održavanje normalne funkcije bubrega i srca, kao i na stanje zuba i zglobova. Pored toga, fosfor je direktno uključen u energetski metabolizam i regulaciju nivoa hormona i acido-bazne ravnoteže.

Nedostatak fosfora u organizmu može da utiče na kogniciju i funkciju mozga, kao i da izazove slabe kosti, sistemske bolove u zglobovima, karijes zuba i probleme sa koncentracijom. Pored toga, nedostatak ovog elementa može dovesti do anemije i oslabljenog imuniteta.

Gde se nalazi fosfor?

Većina fosfora ulazi u naše telo hranom. Nedostatak fosfora je prilično retka pojava koja se najčešće javlja kod osoba sa oštećenom funkcijom bubrega i pristalica vegetarijanske ishrane, jer su meso, riba i morski plodovi jedan od glavnih izvora fosfora. Velika količina fosfora se nalazi u  vrstama ribe kao što su losos, šaran, tunjevina, bela riba, bakalar, skuša, sardine. Mnogo fosfora se takođe nalazi u ostrigama, škampima, dagnjama i mesu rakova. Reći ćemo vam koje druge namirnice sadrže mnogo fosfora i gde vegetarijanci mogu da ga pronađu.

Pročitajte još: SVA LEKOVITA SVOJSTVA LAVANDE: Biljka koju su sa razlogom obožavale naše bake

Sir i mlečni proizvodi

Fosfor telo najbolje apsorbuje kada uđe u njega u približno jednakim količinama sa kalcijumom. Zbog toga se mlečni proizvodi smatraju jednim od najboljih izvora fosfora. Posebno puno fosfora ima u sirevima, uključujući parmezan, mocarelu i kozji sir.

Beli luk

Poznat po svojim antibakterijskim svojstvima, beli luk jača imuni sistem, pomaže u snižavanju nivoa lošeg holesterola, normalizuje krvni pritisak, a može i da spreči rak, srčani i moždani udar. Beli luk sadrži ogromnu količinu korisnih elemenata u tragovima, uključujući gvožđe, fosfor, cink i puno vitamina C.

Brokoli

Brokoli je neverovatno vredan dijetetski proizvod, bogat vitaminima i hranljivim materijama, a istovremeno niskokaloričan. U pogledu korisnih svojstava, može se takmičiti sa, možda, svima omiljenim avokadom. Osim fosfora, brokoli sadrži vitamine B1, B2, C, PP, B, C i E, kao i kalcijum, magnezijum, vlakna i antioksidante.

Pročitajte još: Uđite spremni borbu sa VIRUSIMA: Jedna biljka je najjači PRIRODNI ANTIBIOTIK koji su koristile naše bake

Žitarice

Odličan izvor fosfora su ječam, pšenica, ovas i kukuruz, koji sadrži najveću količinu ovog elementa u tragovima. Zato kukuruzno brašno bez glutena, koje je bogato i kalijumom, kalcijumom, magnezijumom, vlaknima i vitaminima B, može biti odlična zamena za pšenično brašno.

Soja i druge mahunarke

Crveni i beli pasulj, sočivo i soja su posebno bogati fosforom.

BONUS VIDEO:

 
Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.